Még, még, még… A Microstrategy nem áll meg
A MicroStrategy Inc. bankokat bízott meg, hogy segítsenek 42 milliárd dollárt előteremteni új részvények és fix kamatozású értékpapírok eladásával, hogy további Bitcoint vásárolhasson, miután az elmúlt évben számos üzletet kötött.
Az üzleti szoftvergyártó céget, amelyet Michael Saylor elnök társalapítóként alapított, néhány bankkal szerződött le, hogy úgynevezett „at-the-market” részvényértékesítés révén akár 21 milliárd dollárt szerezzen, miközben fix kamatozású értékpapírok potenciális értékesítésére is készül, ami szintén ekkora összeget hozhat.
A részvények azonnal nyomás alá kerültek a bejelentés és a negyedéves pénzügyi eredmények közzététele után.
Az elmúlt évben a részvények majdnem 500%-ot emelkedtek a csütörtöki hivatalos kereskedés zárásáig, miközben a Bitcoin nagyjából 110%-os emelkedést mutatott ugyanebben az időszakban.
5 év alatt hatalmas emelkedés látszik a Microstrategy részvény árfolyamába
„Úgy látjuk, hogy a 42 milliárd dollár ambiciózus, de nem elérhetetlen,” mondta Sean McNulty, az Arbelos Markets likviditás-szolgáltató kereskedési igazgatója. „Végső soron, ha a Bitcoin emelkedik, működni fog számukra.”
Egy 21 milliárd dolláros „at-the-market” program nagyságrendje felülmúlja a cég legutóbbi ajánlatait, és a közelmúltbeli GameStop Corp. mém-részvények értékesítései ehhez képest enyhének tűnnek. Akkoriban a videojáték-kereskedő körülbelül 3,5 milliárd dollárt gyűjtött be kereskedőitől.
Az „at-the-market” programok lehetővé teszik a vállalat bankjainak, hogy részvényeket hozzanak létre és piaci áron értékesítsék azokat, a bevételt pedig a mérlegéhez adják. A cég az elmúlt évben több milliárd dollárt gyűjtött össze átváltható elsőbbségi kötvények és részvények eladásával, amelyeket bankárai a piacra bocsáthattak, hogy növeljék a kriptovaluta-készletét.
Bár egy ilyen program lehetővé tenné a MicroStrategy számára, hogy akár 21 milliárd dollár értékben értékesítsen részvényeket további papírmunkák benyújtása nélkül, ez nem garantálja, hogy a cég ezt meg is teszi, vagy ha igen, hogy egyszerre gyűjti be az összeget.
Számos cég nyitott már „at-the-market” lehetőségeket, de soha nem használta ki őket, vagy csak a rendelkezésre álló részvények egy kis részét értékesítette.
A vállalat a harmadik negyedévben 2,1 milliárd dollárt gyűjtött részvény- és adósságeladásokból – áll a MicroStrategy szerdai közleményében –, miután június 30-án zárult három hónapban 800 millió dollárt hozott be.