Ebben az évben a kriptoipar már több mint 119 millió dollárt költött az Egyesült Államok választásainak befolyásolására és a kriptobarát politikák kedvezőbb politikai feltételeinek megteremtésére – derül ki a Public Citizen nemrégiben készült tanulmányából, amit a Yahoo Financial idéz.
Amerika legnagyobb regisztrált kriptotőzsdéje, a Coinbase több mint 50 millió dollárt fordított kulcsfontosságú választási versenyek befolyásolására és a kriptobarát politikai akcióbizottságok (PAC) finanszírozására ebben a választási ciklusban.
„A legnagyobb kriptovaluta vállalati adományozók a Coinbase és a Ripple, amelyek együtt körülbelül 99 millió dollárt költöttek a 2024-es választások befolyásolására” – mondta Rick Claypool, a Public Citizen kutatási igazgatója.
Emellett a San Franciscó-i székhelyű kriptovállalat, a Ripple 49 millió dollárt adományozott kripto-PAC-oknak abban a reményben, hogy kriptobarát szabályozást hoznak létre. „Úgy gondolom, hogy iparágként, különösen az Egyesült Államokban működő vállalatok számára, frusztráló, hogy az Egyesült Államok mennyire le van maradva a szabályozás megalkotásában” – mondta nemrégiben Monica Long, a Ripple elnöke a Reutersnek.
„Ez az egész dinamikus szabályozás végrehajtással való megteremtése… igazán eredménytelen, és nem vezet minket sehova.”
A mérföldkőnek számító 2010-es Citizens United döntés után a választásokra fordított független politikai költés megsokszorozódott, és az érdekcsoportok – különösen a kriptobarát csoportok – kihasználták a szuper PAC-okat abban a reményben, hogy iparágbarát jelölteket segítenek megválasztani. A washingtoni székhelyű Open Secrets csoport szerint a választásokra fordított független kiadások jelentősen nőttek, 2010-ben 750 millió dollárról 4,5 milliárd dollárra ugrottak. Idén csak a szuper PAC-ok több mint 102 millió dollárt gyűjtöttek a kriptoipar támogatására.
„A pénz megmozdítja a tűt” – mondta Brian Armstrong, a Coinbase vezérigazgatója az Axiosnak. „Jobb vagy rosszabb értelemben, így működik a rendszerünk.”